نحوه تهیه و تنظیم یک قرارداد تجاری کامل (انواع قرارداد)
ارائه کلیه راهکارهای جدید در تجارت الکترونیک
نحوه تهیه و تنظیم یک قرارداد تجاری کامل (انواع قرارداد)
دو شنبه 1 تير 1394 ساعت 15:38 | بازدید : 1354 | نویسنده : محسن | ( نظرات )

 قراردادهای مدنی: این نوع قراردادها تابع احکام قانون مدنی است و قانون مدنی بر آن حاکمیت دارد و مصداق بارز آن عقود معین است. 


قراردادهای تجاری: قراردادهای بین شرکت های تاجری و تاجر را که ماهیت تجاری دارد، قرارداد تجاری نامیده می شود. هر گاه یک موسسه تجاری جهت حمل کالای تجاری خود با یک موسسه حمل و نقل قرارداد منعقد کند، به چنین قراردادی قرارداد تجاری می گویند و یا هر گاه یک شرکت تجاری جهت تحویل یک محصول تجاری با یک تاجر قرارداد منعقد کند، به این قرارداد هم قرارداد تجاری می گویند. 

قراردادهای اداری: قوانین و مقررات تعریفی از حقوق اداری ارائه نکرده اند اما به طور کلی قراردادهای که در ادارات منعقد می گردند را جزو این دسته از قراردادهای به شمار می آورند. 

قرارداد کار: قرارداد کار قراردادی است که به موجب آن شخص خدمت و کار خود را در مقابل اخذ حق اسعی مورد مبادله و معاوضه قرار می دهد و در این صورت کارگر تحت نظر کارفرای کار می کند. 
قرارداد نشر کتاب: قراردادی است که به موجب آن یک طرف که مولف نامیده می شود تالیف خود را در اختیار طرف دیگر که ناشر نامیده می شود قرار میدهد و ناشر تعهد می کند که به هزینه خود آنرا چاپ و توزیع نماید و در مقابل مبلغی به عنوان حق التالیف پرداخت کند، سود و زیان نیز بعهده ناشر باشد. 

قرارداد تخییری: قراردادی است که متعهد، مخیر به انجام دادن یکی از دو تعهد است. مثل اینکه شخص با دیگری قرارداد ببندد که به موجب آن یک طرف متعهد شود که ظرف یکسال مطابق نقشه معینی برای او خانه ای بسازد و یا اگر ظرف یکسال نساخت یک میلیون تومان به او پرداخت نماید. 

قرارداد بتراضی: قراردادی است که به موجب آن با اعلام قصد طرفین نیازی به عمل دیگری از قبیل و اقباض نیست. 

قرارداد استخدامی: قرارداد استخدامی یکی از قراردادهای رایج در زندگانی اداری، قرارداد استخدامی عمومی است و کسانی را که طبق احکام این قرراداد به مدت دولتی پذیرفته شوند، کارمند غیر رسمی یا رسمی گویند. 


قرارداد حمل و نقل: قراردادی که یک طرف در مقابل دیگری و با احذ اجرت معین حمل اشیا معینی را بعهده گیرد. 

قرارداد بین الملل: عقدی که اطراف آن دو یا چند دولت باشند. موضوع این قرارداد از دو صورت خارج نیست.انواع قرارداد بین المللی عبارت اند از: قرارداد بسته، قرارداد باز، قرارداد اقامت، قرارداد استرداد، قرارداد بازرگانی، قرارداد بهداشتی، قرارداد پستی، قرارداد چند جانبهف قرارداد دو جانبه، قرارداد دوستی، قرارداد ژنو، قرارداد سیاسی، قرارداد صلح، قرارداد فرهنگی، قرارداد اتحاد گمرکیف قرارداد کنسولی و .....
 
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 494786
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1